• وبلاگ : مـــ هـر بـا ن
  • يادداشت : مصباحِ هدايت
  • نظرات : 6 خصوصي ، 32 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3      >
     
    + ميم 
    اين ايرادبه شوراي نگهبان وارد است که آقاي غرضي را تأييد صلاحيت کرده نه به بنده که به صلاحيت آقاي لنکراني و اصلح دانستن ايشان از جانب آيةالله مصباح اعتراض دارم!
    در قضيه 22 بهمن، شما از کدام مسؤول پرسيديد؟هيأت تفحص مجلس و تذکر کتبي حاج آقا تهراني چيز ديگري مي گويد! بخصوص که خود ايشان تذکر مذکور را تکذيب نکردند و فقط امري شخصي دانستند! اين را جواب نداديد! آيا همين کفايت نمي کند که اطرافيان آقاي مصباح در عملکرد سياسي خود، گاه به خطا رفته اند وحتي مرتکب حرام و خلاف قانون شده اند؟يا حدّاقل،تقصير داشته اند؟آيا اين اطميناني به انتخاب اصلح از جانب آقايان باقي مي گذارد؟
    در خصوص اين که فرموديد آيةالله مصباح فرمودند برويد تحقيق کنيد توجه شمارابه روايت حاج آقاتهراني درباره چگونگي تعيين لنکراني وسپس جليلي جلب ميکنم: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920311001494
    که در آنجا گفته اند لنکراني رابه ايشان معرفي کردند!اين يعني،انتخاب ايشان، متأثر از انتخاب پايداري و در تأييد آنان بوده است و نه انتخاب خودشان و سپس توصيه تحقيق به جبهه پايداري! اينهم خود، عويصه اي است.از طرفي آيةالله مي فرمايند من ايشان را اصلح مي دانم و شما برويد تحقيق کنيد(با همان عبارات کذايي)و از طرفي حاج آقا تهراني مي گويند مااز بين 21 نفر به ايشان رسيديم و بعنوان اصلح به آيت الله معرفي کرديم! کدام روايت درست است؟!
    بگذريم که در افراد مد نظر آقايان پايداري اشخاص خاصّي بودند که به سليقه فکري ايشان نزديک تر بودند و بقيه يا سازشکار يا بي بصيرت دانسته شده و کلا حذف شده اند! اين هم شاهد ديگري بر خطا رفتن آقايان است. آيا دفاع از «گفتمان انقلاب» فقط توسط کساني ممکن است که به طرز فکر آقايان نزديک باشد؟ آيا ديگران نمي توانند نمايندگاني براي «گفتمان انقلاب» باشند؟! آيا واقعا در تشخيص اصلح، همه جوانب را سنجيده اند؟ آيا گفتمان انقلاب فقط در يک جمله استقامت(بخوانيد پايداري)خلاصه مي شود؟ آيا جايي براي کارآمدي، تيم کاري قوي، بابرنامه بودن، و رصد و برنامه ريزي حداقل از چند ماه قبل از انتخابات در انتخاب اصلح نقشي ندارد؟!
    آيا کسي (به قول حاج آقا تهراني:)قبل از اين به دنبال نامزد شدن نبوده و فقط بر اساس وظيفه آمده! مي تواند اصلح باشد؟!
    پاسخ

    سلام. در نظرات قبليتان فرموده بوديد که عدم احراز صلاحيت ايشان و نداشتن حداقل هاي رياست جمهوري دليل بر اشتباه علامه است که با توجه به احراز صلاحيت کانديد نامبرده شده نتيجه مي گيريم که آن قدرها هم نظرات کارشناسان ملاک نيست و طبق آن نمي توان بر علامه خرده گرفت. اينکه شما اعتراض داريد بحث ديگريست و نظرتان محترم است. از مسئولين اطلاعات پرسيدم که نسبت به ماجرا اطلاع داشت، جوابتان را دادم. که اگر کسي در آن جريان خطا رفته باشد محکوم است. از تذکر داده شده اطلاعي ندارم و مطمئن نيستم و حتما خواهم پرسيد. بزرگوار اگر بنا به يک پا داشتن مرغ است بحث ديگريست. اما شما برگرديد به سخنان مطرح شده ي بي اساسي که در کامنتهاي قبليتان است. و البته بار ديگري هم تکرار مي فرماييد. علامه فرمودند که از هفت سال پيشت در مورد دکتر لنکراني به نتيجه رسيده اند و با وجود اعلام نظر جبهه پايداري نظر آنها را تاييد مي کند. اتفاقا ايشان با توجه به حضوري که چند سال در موسسه دارم به هيچ عنوان متاثر از نظر ديگران نيستند و به راحتي نظر کسي را بدون دقت نظر و بررسي قبول نمي فرمايند. اگر بداند که نمي تواند که احساس وظيفه نيست. احساس وظيفه اين است که شخص اين توانايي را در خود مي بيند و سپس با نبود فرد خوب احساس وظيفه مي کند و وارد مي شود. بزرگوار سخن آخر حقير اينکه اگر اين اشکالات ساده و ابتدايي به علامه وارد بود مقام عظماي ولايت هيچگاه در مورد ايشان آن جملات را به کار نمي بردند. باز هم با دقت بخوانيد.
    + ميم 
    خلاصه اين که بزرگ بودن يک شخصيت باعث نمي شود که وي و اطرافيانش از خطا مصون باشند. در اموري اينچنين نيز، تأييد ايشان نه حجيت دارد و نه حتي مي تواند تأييد کسي باشد.
    پاسخ

    حتي باعث نمي شود که خود آن شخص هم از خطا مصون باشد. همه ما ممکن است خطا کنيم به غير از معصومين عليهم السلام. إن شاء الله از لغزشها حفظ باشيم. نسبت به چنين شخصي که بارها امتحانات خود را در مواقع حساس و بحراني پس داده و سر بلند بيرون آمده و مورد تاييد علمي و اخلاقي و داشتن بصيرت به معناي حقيقي کلمه و مزين به زمان شناس بودن هستند، حجت است. البته اگر شخصي چون شما اين چنين نظر ندارد مي تواند تحقيق کند و طبق حجتهاي خودش پيش برود.
    + ميم 
    تعجب مي کنم که مي فرماييد هيچکدام از بچه ها (بخوانيد اساتيد) مؤسسه امام خميني در حادثه 22 بهمن نقش نداشتند. پس آن تذکر کتبي که استاد اخلاق ما، جناب حاج آقا تهراني پس از اعلام نتيجه هيأت تحقيق و تفحص مجلس دريافت کردند (که البته خود ايشان هم انکارش نکردند و صرفاً آن را امري شخصي قلمداد فرمودند) چه بود؟! جلساتي که پيش از22 بهمن از جانب همين اطرافيان آيت الله مصباح براي افراد حرمت شکن برگزار شده بود چه بود؟!
    و اينکه، عدم صلاحيت دکتر لنکراني را امري شخصي و اختلافي مي دانيد نيز جالب است. زيرا به اذعان بسياري از بزرگان و سياسيون ايشان در عين کمال و درايت و تقوا و ايمان، در حدّ رياست جمهوري نبودند و قطعا رد صلاحيت مي شدند و اين يعني آيت الله مصباح در انتخاب اصلح به خطا رفته است. آن هم خطاي غير قابل بخشش. زيرا حد اقل قسمت قابل توجهي از کارشناسان سياسي و ... فردي که ايشان اصلح مي دانستند را اصلا واجد حداقل هاي صلاحيت رياست جمهوري نمي دانستند.
    اين يعني، آيت الله مصباح، و اطرافيان تأثيرگذار ايشان، به خطا رفته اند. و احتمال اينکه درمورد آقاي جليلي هم به خطا بروند زياد است!
    حرف زياد است و مجال کم. اميدوارم خداوند همه مان را به راه راست هدايت کند و از مسير انقلاب دور نکند.
    پاسخ

    سلام. آنچه که ما از يکي از مسئولين مربوطه پرسيديم اين بود که هيچ کدام از بچه ها و اساتيد در آن حادثه نقش نداشتند. مربوط به يکي از ارگانهاي ديگر بود که تعدادي دستگير شده اند. جناب آقاي روان بخش هم قم نبودند و روحشان هم خبر نداشت. اگر هم چنين جلساتي بوده است قطعا محکوم است و مورد حمايت نيست ... کانديدي که خودش هم تعجب مي کند از تاييد صلاحيت شدن و ادعا مي کند که 55 ميليون راي دارد در حد رياست جمهوري است؟! جالب است که هر چه علامه مصباح و مرحوم حضرت آيت الله خوشوقت و برزگان جبهه پايداري مي گويند خطاست و بي بصيرتي و بي سليقگي سياسي و هر آنچه مخالفينشان مي گويند صحيح است و کارشناسانه. دکتر لنکراني چه چيزي از بقيه ي کانديدهاي فعلي کم داشت و دارد که انتخاب علامه اي بصير و زمان شناس به خطا رفته اند نمي دانم. از حوصله شما هم ممنونم. بسي از صحبت با شما خرسند شدم. إلهنا لا تکلنا الي انفسنا طرفة عين أبداً
    + ميم 
    [ادامه کامنت قبلي]...چرا؟ چون قبلا در پاسخ به آيت الله مصباح گفته بود که من به رياست جمهوري فکر نمي کنم و توانايي آن را ندارم. و متأسفانه اکنون رقيب آقاي لنکراني شده و مغضوب آيت الله مصباح. و البته بعد از انصراف (بخوانيد رد صلاحيت بي سر و صداي) آقاي لنکراني، ورق بر ميگردد و نامزد محترمي که خود را ناتوان در رياست جمهوري مي دانست، و اکنون بعد از دو هفته احساس مسؤوليت کرده و اين توان را پيدا کرده است (بدون هيچ برنامه و تيم کاري قوي) ناگهان اين انسان کانديداي اصلح استاد بزرگوار حضرت آيت الله مصباح مي شود! اين يعني انتخاب آيت الله مصباح اشتباه بوده و هست. لااقل مي تواند اشتباه باشد! پس انتخاب ايشان نمي تواند کمکي به من و شما بکند و ايشان نمي تواند در اين موضوع چراغ هدايت باشد!
    آخر کلام اينکه تمام جملاتي که در بحث تقوا و تدين و علم ايشان گفتيد، مقبول و صحيح است. ولي هيچ دلالتي بر اصلحيت فردي که ايشان از آن حمايت مي کند ندارد و هيچ دلالتي بر عدم خطا پذيري ايشان ندارد. و هيچ حجيت شرعي بر ترک تحقيق درباره تک تک کانديداهاي اين دوره ايجاد نمي کند.
    آقاي مصباح در مسائل علمي چراغ هدايت است ولي در مسائل سياسي، اين روزها براي خيلي ها، از جمله بنده، خالي از حجيت شرعي و عقلي است.
    خدا حفظش کند و همه ما را به راه راست هدايت کند!
    پاسخ

    سلام. بزرگوار احساس مي کنم که همين پست حقير و منابعش و آن لينک گذاشته شده در کامنت قبلي را يا اصلا نخوانديد! يا همراه دقت و حوصله نبوده است. تعجب مي کنم از شما، از تحقيق و تفحص و بحث و بررسي و عقلانيت سخن مي گوييد ولي خود شما اطلاعاتتان ناقص و نادرست بوده و حتي زحمت رفتن و يا دقت در مورد سخنان ايشان را به خود نداده ايد. همان فيلمي که ايشان جناب آقاي دکتر لنکراني را معرفي کرده بودند فرمودند که برويد تحقيق کنيد. سخنراني اي که در جلسه کانون طلوع داشتند اتفاقا در مورد همين اختلاف نظرها در مسائل دقيق اجتماعي را فرمودند. صد البته ايشان معصوم نيستند و احتمال خطا هست و هيچ کس قائل به اين نيست ... اما آن چيزهايي که شما بر آن خرده گرفتيد و خطا ناميديد: در مورد آقاي لنکراني که عرض کردم تشخيص خودشان است و فرمودند که برويد تحقيق کنيد و اين نتيجه بررسي هفت ساله بود که با توجه به اعلام نظر جبهه پايداري ايشان هم تصريح و تاييد کردند. ادامه در کامنت بعدي شما...
    + ميم 
    بگذاريد سؤال را يک جور ديگه بپرسم. آيا اين که آقاي مصباح فيلسوف، متکلّم، مفسّر و فقيه مسلّم است که البته من هم در بخشي از مسائل علمي پيشرفت و علمم را مديون ايشان مي دانم و همچون گذشته که محضرشان رسيدم و دستشان را بوسيدم باز هم حاضرم چنين کنم، آيا اين به اين معناست که ايشان در تشخيص کانديداي اصلح، اشتباه نمي کنند؟ آيا اين بدان معناست که ما بايد از ايشان تقليد کنيم و ايشان را در اين مسائل که قابليت تحقيق و تأمل و تعقّل دارد «چراغ هدايت» قرار دهيم و عقلمان را کتمان کنيم و خيال خودمان را از تحقيق و تفحّص راحت کنيم؟ ما که حتي آثار علمي ايشان را نيز با نقادي مطالعه مي کنيم و تا دلايل قوي و عقل پسند در آراء و نظريات ايشان نبينيم نمي پذيريم و انصافا در مسائل علمي ايشان دلائل عقل پسند محکمي دارند. ولي در حوزه سياست، که بخش عمده آن تشخيص موضوع در عالم واقع است، متأسفانه مقدمات اين تشخيص بسيار مخدوش است. زيرا کساني به ايشان مشورت مي دهند که در تند روي، افراطي گري، انحراف از جاده عدالت و اعتدال که مدّ نظر صريح مقام معظم رهبري است کارنامه درخشاني ندارند. نمونه آن، ضايعه‌ي 22 بهمن امسال قم بود که صريحا از جانب رهبر انقلاب محکوم شد! اين غائله را چه کساني به راه انداختند و چه کساني از مقامات بلند پايه نظام تذکر کتبي دريافت کردند؟! آيا اين نشان نمي دهد که آيت الله مصباح، در تشخيص خود ممکن است اشتباه کنند؟ آيا اين نشان نمي دهد که در اين موارد نبايد به تشخيص ايشان توجه کرد و سراغ تحقيق و تفحّص از کانديداها رفت. نمونه بارز به خطا رفتن ايشان، انتخاب دکتر لنکراني (که البته ايشان نيز مؤمن و ولايي هستند ولي در حد رياست جمهوري نبودند و نيستند) بعنوان کانديداي اصلح در بين زمين و آسمان است. کسي که از جانب شوراي نگهبان سيگنالهايي مبني بر ردّ صلاحيت قطعي ش دريافت کرده بود و با زيرکي پيش از اعلام نتيجه به نفع ديگري کنار رفت. ديگري که تا ديروز مغضوب آيت الله مصباح بود و در سفر اول به قم، اجازه حضور در محضر ايشان را پيدا نکرد. چرا؟ چون قبلا در پاسخ به آيت الله مصباح گفته بود که من به رياست جمهوري فکر نمي کنم و توانايي آن را ندارم... (ادامه در کامنت بعدي..)
    پاسخ

    در مورد عدم احراز صلاحيت هم نظر شوراي نگهبان بوده و اين عيبي بر انتخاب حضرت علامه نيست و در اين تشخيص ها نظرها متفاوت است و فرد رد شده را از درجه و هستي ساقط نمي کند و فرمودند که با توجه به شرايطي که پيش آمد عليرغم اصلح بودند کنار رفتند. و اما در مورد دکتر جليلي: باز هم تعجب مي کنم!! در همان ديداري هم که صورت گرفت علامه براي اولين بار به استقبال ايشان در ورودي موسسه آمدند و همان لحظه فرمودند که اينکه ما به شما وقت نداديم شيطنت رسانه ها بود. دکتر جليلي وقت گرفته بودند ولي برنامه هاي علامه زياد بود و نمي طلبيد که يک ديدار چند ساعته فراهم شود. آمدن ايشان هم به خاطر همين احتمال عدم احراز صلاحيت پرچمدار گفتمان امام و انقلاب بود که زمين ميماند و دکتر جليلي روز آخر وارد ميدان شدند و اکنون تمام تيم دکتر لنکراني در اختيار ايشان است. در مورد حادثه 22 بهمن هم بسي تعجب فراوان مي کنم که به شنيده ها بسنده مي کنيد. در اين حادثه هيچکدام از بچه هاي موسسه امام دخيل نبودند و خود حضرت علامه و همان نزديکان تندرويي که مي فرماييد ابراز ناراحتي کردند.بزرگوار اينجاست که واقعا به اثر تبليغات سوء پي مي برم! همان طور که امام خامنه اي با آن جملات ناب و تاريخي شان تاييدي بر علم و فقاهت و فيلسوفي ايشان دارند، تاييدي هم بر بصير و زمان شناس بودن ايشان هم دارند. هم علم هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه هم صفا تاريخ نشان داده که ايشان هم مصباح هدايت در اخلاق و عرفان و علم هستند هم در سياست و مسائل اجتماعي. از دوران قبل از انقلاب گرفته تا بعد از انقلاب و حال. روشنگري هاي ايشان در مورد سروش و مهاجراني و امثالهم خود نمايان است. وقتي هم اعلام خطر مي کردند هيچ کس باور نمي کرد. ممنونم از شما. خوش آمديد.
    + ميم 
    متأسفانه آيت الله مصباح خودش و ديدگاه سياسي ش را محصور کرده است در آدمهاي خاصّي که گاهي با تند روي (دقت کنيد: گفتم تند روي و نه استقامت!) همين باعث شده که روزي شخصي را مورد تأييد امام زمان عج قرار مي دهد و روز ديگر وي را فراماسونر مي داند. روزي زير آسمان اصلح از يک آقايي سراغ ندارد و چه بسا روز ديگر، وي را بي کفايت ترين انسان روي زمين بداند! روزي با نامزدي قهر مي کند که چرا در کانديداتوري با ايشان مشورت نکرده است و روز ديگر، وي را نماينده ي جبهه پايداري! معرفي مي کند!
    ما خيلي مديون آيت الله مصباح هستيم. ولي اشتباه هاي پياپي ايشان و تأثير پذيري محض از اطرافيان خاصّ و معلوم الحالشان! نشان داده که وي ديگر براي امثال من «چراغ هدايت» نيست. چراغ هدايت، ديگر براي من عقلم است. و ترجيح مي دهم، در اين امور چشم بسته و نادانسته از کسي تقليد نکنم!
    پاسخ

    سلام. اين که احوال اشخاص متفاوت مي شود ربطي به علامه ندارد و اين در تاريخ هم بسيار بوده است، نظير بلعم باعورا و طلحه و زبير و... اين مطلب رو با دقت بخونيد: http://baharbia.blogfa.com/post-535.aspx اگر ايشون اشتباهات پياپي داشتند هيچ موقع توسط امام خامنه اي در سال 89 آن طور خطاب نميشدند. نميدانم متن رو با دقت خونديد يا نه! برخي واقعيت رو در مورد ايشون وارونه جلوه مي دهند. إن شاء الله اين عقل ما را به سر منزل مقصود برساند، چه بسا عقلها صاحبانشان را به ورطه هاي هلاکت انداخته اند!
    يا رب العالمين
    سلام
    سپاس از مطلب مفيدتون، استفاده کرديم

    پاسخ

    سلام. ممنونم. خوش آمديد.
    + پايگاه خبري ولي امر 
    با سلام
    مطلب شما به عنوان يادداشت در پايگاه خبري ولي امر باز نشر شد
    موفق باشيد
    پاسخ

    سلام. ممنونم.
    سلام
    خدا حفظشون کنه ...
    تشکر از پست مفيدتون..
    ياعلي

    پاسخ

    سلام. إن شاء الله. ممنونم. خوش آمديد.
    خيلي از مومنين فکر مي کنند چون آقاي ولايتي از معاونين رهبر است شايسته تر است به حرف کسي هم گوش نمي دهند يا وعده هاي محکم آقاي قاليباف آنها را به شک انداخته اگر مطالبي از اين دست البته بون ذکر نام بگذاريد خوب است
    http://roshanfekrbash.parsiblog.com/
    اين وبلاگ من است تازه کارم اگر سر بزنيد و نظر بدهيد در جهت بهتر شدن وب ممنون مي شوم

    پاسخ

    سلام. اگر افراد سخنان رهبري و حرفها و بحثهاي کانديدها را دنبال کنند نتيجه روشن خواهند بود. ممنونم. خوش آمديد.
    سلام....
    خداوند اينشون رو حفظ کنه و انشاالله انتخابي اصلح صورت بگيره...
    ممنون از مطلب خوب تون...
    پاسخ

    سلام. إن شاء الله. ممنونم و خوش آمديد.
    سلام عليکم
    متشکر از جمع بندي مفيد و کامل و به جايتان
    از مخالفين انقلاب و نظام انتظار ديگري نيست اما با وجود اين همه تعابير عجيب مقام معظم رهبري و علما درخصوص اين عالم رباني ،بي احتياطي ها و گاهي اهانتهاي جاهلانه کساني که خود را ولايي مي دانند حقيقتا ناراحت کننده و رنج آور است.
    دعاميکنيم خداوند هميشه ما را از برکات حضور و برکات ارشادات اين عالم بصير و انقلابي اين يارراستين امام و رهبري بهره مند فرمايد.
    پاسخ

    عليکم السلام. انصافاً ناراحت کننده و رنج آور است. از دشمنان بعيد نيست اما... إن شاء الله قدردان نعمتش باشيم و اين کم مهري ها مصداق کفر نعمت نشود. خوش آمديد.
    خيلي خوب و بجا بود...
    اجرکم عندالله موفق باشيد..
    پاسخ

    سلام. ممنونم. سلامت باشيد و خوش آمديد.


    سلام ان شاءالله خداوند ايشون رو براي اين نظام اسلامي مون حفظ کنند...

    ممنون از پست خوبتون

    ان شاءالله عاقبت همه ختم به خير

    التماس دعا

    پاسخ

    سلام. ممنونم. إن شاء الله. خوش آمديد.
    سلام
    خوش حال ميشم به وبلاگم سر بزنيد!
    پاسخ

    سلام عليکم.
       1   2   3      >