شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

آموزش پیرایش مردانه اورجینال
161380-
91/7/13
سلام بر حاج آقا هاتفي شريف .. التماس دعا ..
عليکم السلام. محتاجيم برادر.
سلام حاج آقا ...عيدتون مبارک انشاالله... خيلي خيلي التماس دعا
عليکم السلام. عيد شما هم مبارک باشد إن شاء الله. محتاجيم.
سلام عليکم برادر اين اختصاص به دانشگاههاي ما ندارد که نه تنها به شکل و شمايل غربيست بلکه محتوي دروسش هم وارداتي است ، چراکه مثلا همين آقايي که اين چيه لينکش را داده ايد هم مثل تمام حوزويان ما بيشتر از آيات و احاديث و بعبارت بهتر ثقلين به گفته هاي يونان باستان پايبندند .
برادر ، حوزه ي کنوني که هيچ ، چراکه دارد شکل و شمايل دانشگاهي پيدا مي کند و طلاب کنوني هم مثلا دارند اين واحدها را در اين چيه ترم ها و البته ترم هاي حوزوي اين چيه پاس ميکنند ، حوزه ي قبل از انقلاب هم در علوم انساني کاري نکرده .
ناگفته نماند که بنده فکر نمي کنم شما هم مقصودتان چيزي جز همين علوم انساني رايج چه در دانشگاه و چه در حوزه از آب در بيايد . چراکه از فرمايشات شما پيداست که مقصدتان علوم انساني طبق تعريف راييجش در مراکز علمي قديم و جديد است .
در حاليکه علوم انساني شامل علوم رياضي ، تجربي وووي دانشگاهي و تمام علوم حوزوي شما هم مي شود و گرنه علوم انساني نيست بلکه علومي از علوم انساني مي شود مثل همين که رايج است .
بنده فکر نمي کنم مشکل بسم الله الرحمن الرحيم باشد ، بلکه بسم الله علوم انساني است ، چراکه تحقيق و پژوهش با منطق قديم ارسطويي يوناني و يا منطق جديد رياضي بازهم غربي از ب بسم الله با منطق بسم الله الرحمن الرحيم فرق دارد . برادر ، مشکل با گفتن بسم الله الرحمن الرحيم حل نمي شود ، چراکه منطق گفتنش مسئله است که در اين فرصت مجال طرحش نيست و بنده هم فرصت گفتنش را ندارم
سلام خدمت برادر گرامي. اتفاقاً با بسم الله خيلي از مشکلات حل مي شود. (کل امر ذي بال لم يذکر فيه اسم الله فهو ابتر) هر کاري که در آن اسم خداوند برده نشود، آن کار ناتمام و ناقص خواهد بود. ظاهراً شما فرمايشات علامه فرزانه را نخوانديد تا متوجه شويد که منظور ايشان غير از چيزي است که فرموديد.
منگنه کردن آيات و احاديث به اين علوم و نظريه ها مراد نيست و ايشان هم بارها به اين نکته تاکيد کرده اند. در فرمايشات امام خامنه اي هم اشاره شده است. اتفاقاً ايشان بودند که آهنگ اين کار را براي اولين بار قبل و بعد از انقلاب نواختند. هم اکنون هم بارها از طرف امام خامنه اي تاييد و تجليل شده اند و موسسه ايشان را الگو معرفي کرده اند.
اسلامي کردن و بومي کردن دروسي که طي صدها سال تدوين شده است کار آساني نيست و به قول استادمان ما هم نياز به صدها سال داريم. البته همتي شديد و مضاعف مي خواهد و صبر و دلي دريايي. همه علوم مهم است.
همه علوم مهم است. علوم انساني بدين جهت اهميت دارد که بيشتر با سعادت و تکامل ما ارتباط دارد و بيشتر با آن درگير هستيم. آن علومي هم که ذکر کرديد اشخاصي نظير ابوعلي سينا و فارابي و شيخ بهايي و ديگر علماي مسلمان در آن حرف اول را زده اند و بلکه پايه گذار آن بوده اند. ممنونم از نظر شما.
سلام عليکم .. و البته مدتهاست به تاکيد رهبر انقلاب تحقيقات بسيار دانشگاهي در مورد بومي سازي جامعه شناسي صورت گرفته است و اين البته با اسلامي سازي علوم انساني کمي متفاوت است و مخرجي از هر دو گزينه اسلام و اقليم ميباشد
و اينکه زمينه چيني براي اين ساختار در اوليت وهله شناخت علل خلق سکته اي هست که باعث ايجاد اين همه فاصله از ابن سينا ها تا کنون شده .. و کشف اين مورد که اين سکوت و سکون به چه علت حادث شده چرا که شما ميتونيد مثلا به طرق سلبي و تشويقي در دوره اي باعث برخي اتفاقهاي مدت دار بشويد اما اگر به آسيب ها توجه نشود تضميني وجود نخواهد داشت که مجددا اين دوره سکون حادث نشود
جناب يزدي در فرمايشاتشون به نقطه جالبي اشاره فرمودند و اون هم وضعيت شکلي تحصيل علوم بود که اکنون حتي در حوزه ها شاهد تداخل مدرنيته و سنت هستيم
سلام خدت ميراب عزيز. ممنونم از شما. حقيقتي است که هم حوزه و هم دانشگاه آن گونه که شايسته و بايسته هست به اين مهم نپرداخته اند و گلايه امام خامنه‌اي هم به همين دليل است. در اين پست آنچه که مورد اشاره بود، خواندن کلام غربي هاست که فعلاً در شرايط حاضر فقط بسم الله اولش اسلامي است و اينکه خودباخته نباشيم و داشته هاي خودمان را دست کم نگيريم که فرهنگ و مباني ما بسيار غني است.
اين تداخل هم نبايد ما را از اين مهم باز دارد و بودند افرادي که خلاف آب شنا کردند. گاهي اوقات هم بايد از دست مسئولين و مديران آموزشي و برنامه ريزي فرياد کشيد.
از علاقه مندي و بازنشر دوستان و بزرگواران ممنونم. همچنين از توجه جناب آقاي احمد علي يزدي و ميراب سپاسگذارم.
با عرض ادب و سلام مجدد خدمت برادر هاتفي عزيز و تشکر از عزيزاني چون بهترينهاي ارجمند که براي اين پيام که در پيامرسان نادر است ! وقت گذاشتند و قلم زدند عرض شود که بنده هيچ شکي ندارم که حتي لفظ بسم الله الرحمن الرحيم هم اثر دارد
ولي آيا دغدغده ي شما در مطلبي که داريد فقط اينست ؟ بدون شک خير ، بنده خواستم که دغدغه شما تدبر در اين آيه باشد که بقول امام باقرالعلوم عليه السلام بزرگترين آيه ي قرآن است و خدا لعنت کند آنها را که اين آيه را از قرآن حذف کردند
در همين راستا بود که يادآور شدم براي تدبر در اين آيه نمي توان روش رايج در مراکز علمي اعم از قديم و جديدش را پيش گرفت ، شما کافيست يک نگاهي به تفاسير موجود بيندازيد و ببينيد که علاوه بر حذف اين آيه از قرآن که حالا مي گوييم تقصير ما در اين زمان نيست و سابقه ي تاريخي دارد ، مي بينيم که اين آيه را هم با سلب و ايجاب نظام فکري يوناني و يا صفريک جديدش تفسير کرده اند !
بعبارت بهتر منطق ايشان تقدم دارد بر بسم الله الرحمن الرحيمي که مي گويند ، در حاليکه بنده در کشف الاسرار حضرت امام ديده ام که به تحقيق ايشان حتي اساتيد ارسطو هم شاگردي حضرت سليمان عليه السلام را کرده اند و آن حضرت در نامه اي که داستانش در قرآن آمده اين آيه را بکار برده اند
عرض بنده اين بود که بسم الله ايشان هم ابتدا مي شود با منطق دورقمي قديم و جديدش در حاليکه شما هم يادآور شده ايد : (کل امر ذي بال لم يذکر فيه اسم الله فهو ابتر) را
بد نيست براي شما عزيزان فرهيخته و کيس ياد آور شوم حرف شاعري را که به خليفه ي اموي زد در معرفي امام علي ثاني عليه السلام که : او کسي است که فقط در لااله الا الله لا مي گويد !
به تعبير اين بنده بسم الله يعني بنام ناشناخته !!! ولي اين فرق دارد با سنگ بناي منطق جديد که بنايش را بر صفر گذاشته و همچنين منطق ارسطويي که سلبش مقدم بر ايجابش مي باشد ، چراکه در منطقهاي رايج در اين چيه متدولوژي علوم ( وازجمله علوم انساني رايج ) حرف از بناي کار بر دو رقم است نه احد ، صمد که بقول امام عليه السلام تمام علوم را مي توان از صمد شکافت !
ببخشيد که سرتان را دردآوردم
سلام و عرض ادب مجدد خدمت جناب احمد علي يزدي عزيز. بزرگوار آن خاطره مکتوب در وبلاگ و حکايت بسم الله و البته عرض حقير در اين نظرات بيشتر مزاح بود. وگرنه پر واضح است که با بسم الله علوم، اسلامي نمي شود و نخواهد شد و اين صرفاً برکتي است. سخن و بحث در اين زمينه بسيار است و از توجه شما بسيار سپاسگذارم.
شکي نيست که نظام آموزشي فعلي کشور کارامدي و کارايي لازم را ندارد و با اين اوضاع دستيابي به علوم اسلامي ناب و بومي شايد غير ممکن باشد، اما نبايد آرام نشست و تن به اين منطق ها و استدلال ها داد. بايد تلاش کرد و کمر همت را بست، چون منابع و مباني ما بسيار غني است و نبايد خود را باخت. فقط بايد آن را استخراج کنيم. اميد و آروزست که روزي اين امر محقق شود. باز هم ممنونم.
از علاقه مندي و بازنشر دوستان و بزرگواران ممنونم. از توجه و دقت نظر جناب آقاي يزدي و ميراب هم بسيار سپاسگزارم.
آموزش پیرایش مردانه اورجینال
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top