سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبرنامه
 

بسم الله

وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکَى. سوره نجم/43. اوست که می‌خنداند و می‌گریاند!

شب که می شود، می‌خواهیم با خانواده خوش باشیم و دور هم بنشینیم و بخندیم و اوقات را سپری و همه ناملایمتها را از تن و روح بیرون کنیم. یار و همراهی بهتر از تلویزیون سراغ دارید؟! خب خدا رو شکر؛ الحمدلله طنازی برنامه‌هایش هم بد نیست (!) گاهی از خنده روده بر می‌شویم، خیلی بهتر از حرفهای خودمانی و تکراری پدر و فرزند و همسران با یکدیگر است. از همه مهمتر آموزنده هم هست و کودکان، بسیاری از آداب و رسوم اجتماعی و فرهنگی را یاد می‌گیرند. بی خود نیست که می‌گویند رسانه‌ی ملی (!) یک دانشگاه (!) به تمام معناست.

مسئولین رسانه‌ی ملی خدا قوت! دلمان برای سریال طنز (!) ساختمان پزشکان تنگ شده بود. متاسفانه دوسالی بود که ندیده بودیم و خبری از آن نداشتیم. خوشحالیم که می‌خواهید شماره دو آن را هم بسازید. سخت بود که خاطراتش را فراموش کنیم. لطف کردید که باری دیگر آن را از شبکه تماشا پخش کردید، خداوند به این سیستم دیجیتالی کشور برکت دهد.

ساختمان پزشکان

متاسفانه دو سه روزیست که قسمت آخرش را هم نشان داد و چه عجیب و جالب (!) تمام شدنی بود. فقط نمی‌دانم و متاسفم که شبکه سه با شما هماهنگ نکرد و هوش سیاه را همزمان با سریال شما پخش می‌کرد و متاسف‌ترم که معاونت امتحانات موسسه‌ی ما با شما هماهنگ نکرد تا بتوانم زودتر، این تشکرنامه ناچیز را خدمت شما داشته باشم.

ما شاء الله به هنر و ابتکار کارگردان و تهیه کننده و نویسنده این سریال. چقدر فنی و البته با دقت فراوان اندیشه‌های فروید، روانشناس یهودی را به تصویر کشیدید. این روانشناس نه تنها حرف اول را در نظریه‌های روانشناسی می‌زند (!) بلکه در مسائل فرهنگی و اخلاقی هم از دیگر روانشناسان سرتر است (!) برای قدردانی از اون باید تصاویرش را مکرر در صحنه‌های فیلم نشان می‌دادید و الحمدلله هم نشان دادید!

ساختمان پزشکان

کاش کمی از اندیشه‌های فاخر او هم می‌گفتید، حتماً خبر از افاضات اخلاقی و علمی‌اش نداشتید (!) وگرنه کیست که نداند فروید از خدا باخبر می‌گوید: قویترین انگیزه انسان و منشأ همه رفتارهای انسانی غریزه جنسی و پرخاشگری است؛ انسان محکوم به رنج بردن یا ویرانگری است؛ من درون انسان به جز مشتی زباله یا کثافت ندیدم؛ باور به خدا امری توهمی و ساخت ذهن بشر است؛ کودک در ناهوشیار خود اندیشه داشتن روابط جنسی با والدین خود دارد؛ و از این قبیل شاهکارهای دیگر که در این لینک به صورت تخصصی بحث شده است.

ساختمان پزشکان

واقعاً دست مریزاد؛ آمدید در قالبِ کار طاقت فرسای طنز، وقایع تلخ و ناهنجاری‌های جامعه را به تصویر کشیدید و نقادی کردید! چقدر زیبا و نامحسوس (!) به ما احترام بین دو برادر، احترام متقابل بین همسران و رابطه گرم و صمیمی بین پدر و مادر و فرزندان را یاد دادید. نشان دادید که می‌توان بدون مشاجره و دعوا هم زندگی کرد و چقدر رعایت حریمهای بین زن و مرد باعث پیشرفت جامعه و خانواده می‌شود! چقدر خوب بود که حیاء و عفت رفتاری و گفتاری را هم در ساختمان پزشکان نشان دادید و هم در خانوده‌ی آن دکتر قهرمان!

ساختمانتان انبوهی از پزشک بود و فعالیت سخت پزشکی و منشی‌گری و مدیریت مطلوب ساختمان در آن نمایان بود. واقعاً جا داشت که جامعه پزشکان مخصوصاً روانشناسان و دندان پزشکان از دست‌اندرکاران این سریال تشکر کنند و تشکر هم کردند! البته جامعه مسحیت هم باید تشکر کند که دین مبینشان را با نمادی از تابلوی اخلاقی و فرهنگیِ (!) آفرینش تبلیغ می‌کنید. صد البته اصفهانی‌ها هم باید تشکر کنند! بالاخره جوامع زیادی مدیون شما هستند، دستتان درد نکند، طنزسازیهایتان مستدام.

ساختمان پزشکان

خوشحالم از بابت خانم شیرزاد، هومن آن دکتر خوش قلب جراحی پلاستیک فهمید که هولولو (همان حوری) معشوق او نیست و به این منشی باهوش و خوش‌زبان (!) علاقه دارد. چقدر زیبا و البته نامحسوس نشان داد که می‌توان یک کفش یا لباس را به راحتی عوض کرد و هزار البته زندگی هیچ شباهتی به اینها ندارد! ما که بخیل نیستیم، خوشبخت باشند و تا آخر عمر با هم بخندند و پیر شوند!

و در پایان بگویم که گویند: خنده بر هر درد بی درمان دواست. عجب هنری دارید شماها که این مردم خسته دل را می‌خندانید! همین که به هر قیمتی (!) نمی‌خندانید کافیست. بعضی از طنزهای پشت کوه قاف هستند که برای جذابیت و تکراری نشدن سوژه‌هایشان بر زشتی طنز می‌افزایند و گاهی از طنز معکوس استفاده می‌کنند و مثلاً رفتار بهنجار و صحیح را موضوع طنز یا تمسخر قرار می‌دهند. مثل وجدان کاری و مقاومت در برابر رشوه. خدا را شکر که سریال شما پاک پاک است!

جناب کارگردان! سالها پیش جمله‌ای شنیده‌ام که خوب به خاطرم مانده است: افرادی که نمی‌توانند حرفهای جدیشان را بزنند، به شوخی و طنز پناه می‌آورند. و میلیون البته باید حرفهای شوخی را جدی‌تر از حرفهای جدی گرفت. جناب نویسنده! طنز مگر نشان دادن زشتی‌ها و بدیهای ناهنجاریها نیست؟! مگر ارائه راهکار و سپس فاصله گرفتن از ناهنجاریها نیست؟! مگر تغییر نگرش و رفتار نیست؟! همین؛ فقط سوال کردم!

جناب کارگردان و نویسنده! در یکی از گوشهایتان بگویم: کمی آن طرفتر از پشت کوه قاف، به جای طنز، ترویج زشتی‌ها و ناهنجاریها می‌کنند، البته حواسشان نیست‌ها (!) ولی وقتی که در سخنرانی یکی از کارگردانان معروف و موفق صدا و سیما نشسته بودم خیلی خیلی ناامید و نگران شدم، چون گفت در رسانه‌ی ملی یکی از کشورها (!) سناریوهای صهیونیستی با افکار ضد اسلامی و ایرانی نوشته و پخش می‌شود.

خدا را شکر که شما و بازیگران خانه پزشکان از این منجلابها نجات یافته‌اید. منتظر ساختمان پزشکان دو می‌مانم و میلیارد البته امید دارم که این ساختمان سر و سامان یابد چون تیراژ سریال هر دفعه تکرار می‌کند: این خونه روشنه...اما چراغی نیست؛ دنیام عوض شده...این اتفاقی نیست!      

راستی آقای سروش صحت! تا یادم نرفته جمله‌ای را در گوش دیگرتان بگویم: از سبیل و آن ژست و کفشهای بلند شده‌تان می‌ترسم، انگار می‌خواهید چیزهایی را زیر پا بگذارید؛ آهان! خودم می‌دانم، شاید حواستان نباشد؛ خب باشد، پس نمی‌ترسم. به آقا پیمان هم بگویید طنازیهایشان مستدام!

ساختمان پزشکان

فقط ناراحتم که به خاطر حیای فضا و شرم از خوانندگان نتوانستم از بعضی از خلاقیتهایتان تشکر کنم!  شرمنده؛ راستی یک چیز دیگر را هم بگویم، خب دو گوشتان پر شد، پس رو در رویتان می‌گویم: کودکان بسیاری هستند که هنوز نمی‌دانند این خلاقیتها را چگونه و با چه کلماتی می‌نویسند (!) و پراپاقرص بیننده‌ی سریالهای طنز هستند، حتما حواستان هست که اینها هم پای تلویزیون نشسته‌اند؟! یک راستیِ دیگر؛ راستی امروز خیلی تعجب کردم!!!

خوشحالم که مسئولین صدا و سیما هم پیشتر از این حقیر کمتر از قیر قدر کار ارزشمندتان را دانستند و از کار بی‌همتا و فوق العاده هنری و طنز شما دفاع کردند و آن را از مفاخر سیما شمردند. الحمدلله مفاخر صدا و سیما کم نیست! چنان ستودنی بودید که عده‌ای از کارشناسان (آقای دکتر احمدی و خانم نیلچی‌زاده و...) هم برایتان یک مستند زیبا و عالی با نام ضلع غربی ساختمان پزشکان ساختند که به خوانندگان توصیه تریلیاردی می‌کنم ببینند:

ساختمان پزشکان

لینک دانلود سه قسمت مستند ضلع غربی از پرشین گیگ (50 دقیقه)، 67 مگابایت، حجم کم شده

لینک دانلود قسمت چهارم مستند ضلع غربی از پرشین گیگ، 2 مگابایت.

لینک دانلود مستند ضلع غربی (50 دقیقه) از سایت شهید آوینی با حجم 112 مگابایت

پ.ن: امام خمینی عزیز، رحمت و درود بیکران خداوند بر تو، چقدر زیبا و پرمفهوم برایمان وصیت کردی:

من به همه شما عرض میکنم که اگر ـ خدای ناخواسته ـ اسلام در ایران سیلی بخورد، در همه دنیا سیلی خواهد خورد و بدانید که به این زودی دیگر نمی‌تواند سرش را بلند کند. این الان یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است.حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، از نماز و روزه هم واجب‌تر است. اگر اسلام را می‌خواهیم باید این جمهوری را حفظش کنیم.


[ پنج شنبه 92/3/30 ] [ 6:9 عصر ] [ حسین هاتفی ]
منوی اصلی

حسین هاتفی
کوله بارم سنگین، راه بسی طولانی و ناهموار، دستهایم کوتاه و خرما بر نخیل! سالهاست عهدی بسته ام، عنوانی مقدس را یدک می کشم و سربازِ نامهربانِ مهربان ترینم.
امکانات وب
مهربان های امروز: 33
مهربان های دیروز: 85
مجموع مهربانی ها: 489337
تعداد یادداشت ها: 176
103/1/9
2:47 ع
فهرست موضوعی

خاطره[25] . زندگی[18] . بندگی[16] . خداوند[15] . سفر[8] . بصیرت[8] . نماز[8] . نامحرم[7] . تبلیغ[7] . امام حسین[7] . علامه مصباح[7] . طلبگی[6] . قیامت[6] . شهید[6] . امام زمان[6] . حجاب[6] . نگاه[6] . بقیع[5] . امام خامنه ای[5] . ازدواج[5] . امتحان[5] . رمضان[5] . خانواده[4] . شهادت[4] . زیارت[4] . فرزند[4] . امام خمینی[4] . اخلاق[4] . تصادف[4] . نقد فیلم[4] . نفس[4] . مدینه[4] . معنویت[4] . گناه[4] . مرگ[4] . توبه[3] . جاده[3] . جنگ نرم[3] . انتظار[3] . شیعه[3] . عمار[3] . دعا[3] . جنگ[2] . حیاء[2] . روستا[2] . دنیا[2] . شادی[2] . شهید گمنام[2] . عمامه[2] . عروسی[2] . عشق[2] . طلبه[2] . غیرت[2] . عکس[2] . فیلم[2] . امام علی[2] . تولد[2] . پیرمرد[2] . چادر[2] . خواب[2] . فضای مجازی[2] . فقر[2] . ماشین[2] . مجازی[2] . طلاق[2] . مکه[2] . کربلا[2] . ولایت[2] . ولایت فقیه . کتاب . کفش . کلاس . کلاه . نماز شب . نوجوان . وسواس . وفای به عهد . نعمت . نقد . محبت به اهل بیت . محرم . محرم و نامحرم . مدرسه . مدیر . منا . مرغ . ماهواره . فلش . گوش . لپ تاپ . مادر . مادرانه . مسجد . مشکلات جوانان . مشهد . معرفت . معرفی سایت . معرفی کتاب . معلم . خون . خیابان . دانشجو . درخت . درس . دریا . دست راست . دشمن . حاجت . حاجی . حج . حساب . حضرت زهرا . حضرت معصومه . حضور قلب . حق و باطل . تبرک . تحقیق . تحلیل . تدبیر و امید . تقوا . تهران . جنوب . جوان . جبهه . جشن . امام هادی . اردکان . امام رضا . اسب . استاد . استاد قلی پور . اطاعت . الگو . آتش . آخرت . آرزو . آسفالت . اتوبوس . اجتماعی . اخلاص . انسان . انصاف . انفاق . انقلاب . انگشت آبی، انتخابات، فاطمیه، ولایت، شهادت، نظام اسلامی . ایران . ایمان . اینترنت . باغ . بانه . امتحان الهی . انار . انتخاب اصلح . انتخابات . بنده . بیمه . پدر . قبر . قتل . قطعنامه . قلب . قم . کفش . گریه . گمنام . غدیر . غربت . غرور . غضب . فاضلاب . فتنه . فرهنگی . فریب . طنز . ظهور . عتبات . شکر . صبحانه . صدقه . صله رحم . صلوات . عفت . عقد . عمر . عید . شور . شیطان . شهدا . شهرت . سیاست . سیاسی . شخصیت . شراب . شعر . شعور . شفاعت . شمال . زینب . ساختمان پزشکان . سعادت . دوست . دیانت . دینداری . رانندگی . رفاه . روحانی . روحانیت . خانه . دعوت . دفاع مقدس . خدمت به مردم . خلفت .