• وبلاگ : مـــ هـر بـا ن
  • يادداشت : پاسخ به پرسش از آيت الله مصباح يزدي
  • نظرات : 8 خصوصي ، 32 عمومي
  • پارسي يار : 9 علاقه ، 6 نظر
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محسن 
    بنام خدا و سلام مجدد
    در مورد حمايت رهبر معظم (حفظه الله) از آيت الله مصباح من شاهد صريحي در جملات ايشان براي تمجيد از خصوص عملکرد سياسي آيت الله مصباح سراغ ندارم. تعبير مطهري بودن ايشان هم به نظر ميرسد منظور در بعد روشنگري فرهنگي باشد نه در همه ابعاد (اگر هم بالفرض منظور همه ابعاد باشد کلام معظم له را روي چشم ميگذارم اما نميپذيرم چون اختلاف و تفاوت فاحش اين دو بزرگوار در بعضي ابعاد محرز و روشن است و البته همين نکته با -عنايت به خبرويت بي نظير معظم له- بر بعد اين فرض مي افزايد.)
    اما من فرض ميکنم که در بعد سياسي هم رهبري جمله تأييدي براي آيت الله مصباح داشته باشند. آيا اين معنايش تأييد همه عملکردها (خصوصا عملکردهايي که پس از آن جمله صادر شده) است؟ مثلا حمايت از آقاي جليلي.
    پاسخ

    سلام. توجه شود که رهبر عزيز ايشان را به علامه طباطبايي و شهيد مطهري تفسير کرده اند. حال شما عام و خاص مي کنيد چيز ديگري است. اين اختلاف فاحش را از کجا به دست آورديد؟ چقدر جالب است که سلمنا سلمنا کرديد و جمله واضح حضرت آقا را نسبت به عملکردهاي مورد پسند (فرهنگي) حمل مي کنيد و حمايت از آقاي جليلي را ناسخ آن. در مورد حمايت از آقاي جليلي مي توانيد مراجعه بفرماييد به فرمايشات خود استاد. عجيب است که اين روزها همه مي خواهند ناقد و بعضي مخربِ آيت الله مصباح باشند.