• وبلاگ : مـــ هـر بـا ن
  • يادداشت : از واقعيت تا بازيگران نقش روحاني
  • نظرات : 3 خصوصي ، 20 عمومي
  • پارسي يار : 11 علاقه ، 4 نظر
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    ايشالا..البته مامانش گفته به رطي ميذارم طلبه بشي که بري قم درس بخوني..چون شيراز از نظر عالم واقعاً فقيره...گفته بايد بري اونجا تا از محضر علما درس بگيري...
    پاسخ

    سلام. إن شاء الله. بله قطعاً قم بهتر هست گرچه سختي هاي خودش را دارد.
    عرض سلام و خداقوت
    نميدونين چقد خوشحال شدم مطلبتون خوندم ..از اينکه يه روحاني پيدا کردم که با من هم عقيده بود ...يه جا يه خط راجع به اين سريال نوشتم بعد نقطه ي مقابلم مطلب گذاشتن ...به نظرمن خشک نشون دادن يه روحاني باعث شد که مردم يه حجاب بين خودشون با روحانيت ايجاد کنن درصورتي که روحانياي بزرگ ما تقريبا همشون در بطن مردم بودن من هيچوقت يادم نميره آقاي مجتهدي چقدر بالا ي منبرخوش کلام بودن ...نميدونم چي شده برخي روحانيون جوان خيلي فاصله گرفتن شايد براي اينکه احساس زياد دونستن داريم ...نمي دونم ...
    پاسخ

    سلام. ممنونم از عنايت و توجه شما. هر آنچه که هست از خود ماست وگرنه اگر مردم زيبايي کلام و معرفت معصومين عليهم السلام را بشنوند و بدانند کار تمام است. ولي متاسفانه گاهي بعضي از روحانيت و حتي قشر مذهبي حجاب اين مسير هستند.

    سلام..بله..موافقم باهاتون..بازيگر بدي براي اين نقش انتخاب کرده بودن..

    راستي..يه خواهر زاده دارم که کلاس پنجم هست و عاشق اينه که لزرگ شد بشه آخوند..هروقتم ميشينه تو ماشين به مامانش ميگه يه سي دي سخنراني بذار حال کنيم..قشنگ هم گوش ميده و حتي براي ما هم ميگه..فيلم دودکش رو که ديد،ذوق کرد و گفت ياد گرفتم عمامه ببندم و به مامانش گفته يه پارچه سفيد براش بگيره تا عمامه ببنده..حالا جدي جدي عمامه رو چطور ميبندن؟؟واقعاً دور زانوشون ميبندن؟؟؟؟

    پاسخ

    سلام. إن شاء الله خداوند خواهر زاده تان را هدايت بفرمايد. (إن شاء الله طلبه شوند و سرباز واقعي امام زمان عليه السلام) عمامه را هم مي توان روي زانو بست و هم دور سر و البته سخت است.
    رسلام فرصت کرديد به وبلاگم سر بزنيد. در مورد اين غزل نظر بديد. ممنون
    پاسخ

    سلام. چشم آقا رضا
    + ... 
    يالله ......سلام عليکم
    ماشالله نقدتون گيرا شده :)
    پاسخ

    عليکم السلام سيد جان. گيرا نبوده الان شده يا بوده و الان هم هست؟ يا هيچکدام؟ يا اين يکي فقط گيرا شده؟ يا ... :)
    سلام ، براي بهينه سازي تهيه فيلم ها بهتر نيست حوزه هاي علميه وارد قضيه شوند ؟ آيا دست اندر کاران و مسئولين محترم حوزه هاي علميه تا کنون به اين فکر افتاده اند که شايد اثرات تربيتي و آموزشي يک فيلم به مراتب بيشتر از برخي منبر کم بازده باشد ؟ سخن راني هايي که کمتر گوش داده مي شوند! ولي فيلم هايي که حتي در کودکان خانواده ها اثرات قوي و انکار ناپذيري دارند ! ؟
    پس در اين مورد علماء بايد فکري بکنند ، تا بنيان هاي خانواده ها با فرهنگ اسلام تقويت و رشد نمايد. حوزه ها بايد به اين بعد آموزشي توجه نمايند و بهترين و بيشترين استفاده ممکن را از رسانه ها براي نشر فرهنگ اسلامي حاصل نمايند .
    آيا وقت آن نرسيده که در کنار رشته هاي تحصيلي حوزوي ، يک رشته هم به بازيگري و تهيه فيلم هاي ارزشي اختصاص يابد ؟
    از اقدام پسنديده شما در پرداختن به اين مسئله تشکر ميشود .
    ضمنا شما هم در پاسخ به نظرات خيلي شکسته نفسي فرموديد ، امثال شماها باعث افتخار اين لباس هستيد نه ننگ و زشتي !!!
    موفق و مؤيد باشيد ان شاءالله تعالي
    پاسخ

    سلام. حقير واقعيت را گفتم و ممنونم از نظر لطف شما. البته دانشکده صدا و سيماي قم از طلاب پذيرش مي کنند و مدرسه اي با نام مدرسه اسلامي هنر فعاليت مي کند ولي تاکنون اثراتش مشاهده نشده است. حال کجاي کار ميلنگد خدا مي داند. و صد البته بزرگان حوزه و مسئولين هم بايد بيشتر توجه کنند.
    سلام مجدد ..
    استفاده از کنايه در حد اعتدال يعني همان دولت اقاي روحاني در نقد منطقي جايز است :)
    اين که اين نقش بعضي مواقع به لودگي کشيده ميشد نظر شماست و از نظر بنده اينطور نبود .. نظر شما براي شما محترم است و نظر بنده براي خود من !
    پاسخ

    سلام. برادر عزيز قطعا نظرات اشخاص براي خودشان محترم است. البته در مورد قوت و پايداري حرمت آن بايد به نظرات کارشناسان مذهبي و رسانه هم مراجعه شود وگرنه نظر پراکني آسان است. ممنونم از توجه و عنايت شما.
    سلام.کلا برنامه هاي طنز فقط ميخوان بخندونن و براي خندوندن خيلي چيزا رو لگد مال ميکنن .متاسفانه اين اولي نبود و آخري هم نخواهد بود
    پاسخ

    سلام. إن شاء الله آخري باشد.
    سلام ..
    به قول يکي از دوستان دست به قلم شدن کار اساني است ..
    اما شرف قلم بماند ..
    در سريال دودکش , به نظر بنده هيچ نقدي به روحاني وارد نيست !
    اول اين که دوست من در نوشته انتقادي نبايد کنايه گونه صحبت کرد اين هم اينقدر زياد ..
    و در واقعيت هم بنده روحاني هاي زيادي اين چنين ديده ام که اهل حالند , به قوانين رانندگي احترام ميگذارند حتي به قيمت کثيف شدن عماميشان .. مردم دذوستشان دارند , خوش مشربند , جک مي گويند ان هم جک هايي هدف دار
    اين نقش در مواقع صحبت کردن با نامحرم هم , تمام قواعد اسلام را رعايت ميکرد ..
    اين نقش کليدي ترين ديالوگ هاي فيلم را ميگفت ..
    اين نقش در فيلم صاحب اسرار نقش اول فيلم بود ..
    در مورد نظرت خانم و اقايي که بيست دقيقه از سريال را مشاهده کردن نظرشان را براي خودشان نگه دارند بسيار بهتر است .. قضيه همون دست به قلم شدن و نگه داشتن شرف قلم است ..
    براي ديد غير منصفانه شما متاسفم متاسفم متاسفم ..
    پاسخ

    سلام بر برادر عزيزم پوريا. ممنونم که پس از مدتها دوباره تشريف آورديد و منت گذاشتيد. کنايه صحبت کردن و استفاده از جملات معکوس يکي از روشهاي نقد است. عزيز دل خودم دوستاني دارم که بسيار خوش مشرب تر، اهل دل تر، قانوني تر، و اهل طنز بيشتر از اين شخصيت بودند. رفتار بازيگر در فيلم گاهي حالت تمسخر و توهين و لودگي مي گرفت. يعني نمي توان با حفظ کرامت و شان خنداند و اهل حال بود؟ نمونه بارز آن آقاي قرائتي هستند. در ضمن برادرم توصيه مي کنم زياد تاسف نخوريد که پيري زود رس مي آورد :) از حضور و نظرتان هم بسيار خوشحال شدم.
    سلام قبول دارم که توي اين فيلم شخصيت روحاني رو در بعضي جا ها مسخره کردن(مثلا اينکه جواد عزتي تا مي خواست يه حرفي بزنه مي گفت صلوات بفرستين و چندتا چيز ديگه) و من هم اصلا از اين کار خوشم نيومد( البته با اينکه خندم مي گرفت) ولي اينکه توي اکثر فيلم ها روحاني ها رو يه شخصيت جدي و خشک نشون ميدن باعث ميشه ذهنيت مردم نسبت به قشر روحاني و طلبه کمي متفاوت بشه.
    .
    .
    .
    راستي خوشحال ميشم به منم سر بزنيد.



    پاسخ

    سلام. خنديدن و خنداندن راحت است اما چطور و چگونه بودنش مهم است. گاهي از يک طرف بام مي افتيم و گاهي از طرف ديگر. بايد متعادل و واقعي و به دور از تمسخر باشد.
    سلام
    طلا و مس را من دوست داشتم، اگر چه بهش نقد داشتم
    نمي دونم از اين روحاني هايي که تو سريال ها نشون ميده، تو دنياي واقعي هست و من تو زندگيم نديدم، يا اينکه نيست و تنها کاراکتري ست که بچه هاي سيما خلقش مي کنند!
    ولي حقيقتا تو وبلاگ هايي که متعلق به طلبه هاست يه وقت هايي يه چيزايي مي بينم که ...
    با خودم ميگم شايد اون شخصيت هايي که تو تلويزيون مي بينيم، امثال همين ها هستند! ما باهاشون تعامل و مراوده نداشتيم!!!
    پيش زمينه ي ذهنيم از يک طلبه شخصيتي علمي، ديني و باوقار هست، نه الزاما با تسبيح و قرآن، اما الزاماً به دور از گناه :)
    پاسخ

    سلام. بله بدون نقد نبود ولي در بين فيلمها منحصر به فرد بود. صدا و سيما به نوعي الگو هست و شکي نيست که افراد ضعيفي چون حقير باعث ننگ لباس هستيم ولي رسانه ملي هم بايد بهترين الگو براي ترويج دين و مذهب و روحانيت باشد نه اينکه تخريب و يا تمسخر کند. إن شاء الله که همه افراد جامعه به دور از گناه و همراه علم و عمل و البته مانوس با تسبيح و قرآن باشند.


    سلام بزرگوار خوب هستيد؟طاعاتتون مقبول ان شاءالله

    والله چي بگه آدم ،که همه چي رو هر جور که بخوان توي اين رسانه ي ملي که به قول حضرت امام خميني "رحمة الله" که يه دانشگاه هست نشون ميدن بدون توجه به اثرات مخرب فرهنگي که روي افراد جامعه ميتونه داشته باشه:-(

    تشکر از شما بابت پستتون

    التماس دعا

    پاسخ

    سلام. ممنونم قبول حق إن شاء الله. همچنين طاعات و عبادات شما. دانشگاه که هست ولي چه تدريس مي شود و چه مي کنند خداوند آگاه است!
    سلام ، ضمن تشکر از توجه تان ، به نظر مي رسد نقش روحاني به بازيگراني که در ساير فيلمها نقشهاي منفي و يا طنزي داشته اند نبايد داد ! بلکه در سريال ها و فيلمهايي که روحاني دارند بايد از يک روحاني واقعي و يا چهره هاي موجه استفاده کرد که موجب وهن و بي احترامي و يا هتک حرمت اين لباس مقدس نشود ، گرچه برخي روحانيون نيز قداست اين لباس را حفظ نمي کنند ،
    مؤيد باشيد
    پاسخ

    سلام بر استاد عزيز و ممنونم از نظر و حضور ارزشمند و فاخرتان. شکي نيست که حقيراني چون نگارنده باعث زشتي اين لباس هستند ولي اين وسط صدا و سيما چرا شيطنت مي کند خدا مي داند.

    سلام عليكم
    اوني كه مقدس است خيلي هم مقدس است حضرات معصومين صلوات الله عليهم اجمعين هستند و الا همه جور روحاني پيدا مي شه
    ...

    پاسخ

    عليکم السلام. در آن شکي نيست و درست است ولي صدا و سيما بايد بهترين رسالت را در ترويج فرهنگ دين و مذهب و روحانيت داشته باشد.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ سه شنبه 22 مرداد 92 نوشته (بازيگران نقش روحاني) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام. ممنونم.
       1   2      >